Home > Staff > Geert Jan Reinalda
Geert-Jan
Geert Jan Reinalda
Secretaris

Geert-Jan is sinds januari 2018 bestuurslid van de Stichting Benjamin. Geert-Jan heeft heel zijn werkzame leven in het onderwijs voor verstandelijk beperkte leerlingen doorgebracht. Hij komt uit een echte onderwijsfamilie. Zijn opa was “Hoofd ener School” in verschillende plaatsen in Nederlands-Indië. Op Sumatra trouwde zijn opa met een Indonesische vrouw, en daar werd zijn vader geboren. Na het kamp in Bandung is zijn vader naar Nederland gekomen, en is hier, net als zijn broer, ook “voor de klas” gegaan. Geboren in Krimpen aan den IJssel is Geert-Jan naar de pedagogische academie gegaan. Na zijn opleiding is hij gaan werken als leerkracht (toen nog “onderwijzer”) op een school voor Zeer Moeilijk Lerende Kinderen (ZMLK). Omdat de doelgroep hem “gegrepen” heeft is hij verder gaan studeren en heeft hij zijn doctoraal in de orthopedagogiek gehaald.

Sinds 1998 is Geert-Jan directeur van deze school voor ZMLK.

Hij heeft zich vooral gespecialiseerd in specifieke methodieken voor deze doelgroep en in een zeer specifiek systeem om vorderingen te kunnen volgen. Geert-Jan heeft veel kennis op het gebied van onderwijs aan leerlingen met een verstandelijke beperking, met daarbij zeer specifieke kennis op het gebied van autisme.

Geert-Jan hoopt dat zijn kennis van toegevoegde waarde kan zijn binnen het bestuur van de Stichting Benjamin.

De basis van de stichting, het feit dat het een familie-stichting is, spreekt hem in het bijzonder aan. Een familiestichting die zo professioneel wordt geleid is bijzonder. Geert-Jan kent de familie al jaren, Caroline haar oudste dochter heeft jarenlang onderwijs bij hem op school gevolgd.

Geert-Jan is getrouwd met Sjakkie, zijn de trotse ouders van 3 kinderen en ondertussen van 1 kleinkind.

Het werk voor de Stichting Benjamin is fantastisch om te mogen doen. Het is heel bijzonder dat er zoveel kinderen rechtstreeks geholpen kunnen worden, en het is uitermate inspirerend om de kinderen die geholpen worden in de ogen te mogen kijken en te zien dat de hulp werkt.