Home > Projects > Macheo Children’s Home

Macheo Children’s Home

Wat meerdere  jaren geleden (2005) begon als kindertehuis, is nu een soort kinderdorp. Het grote huis met slaapzalen en ontspanningsruimte is omgebouwd tot kleinere woonunits en er zijn een aantal nieuwe woningen gebouwd. In iedere woonunit woont een huismoeder met acht kinderen.  In totaal worden er 56 kinderen gehuisvest en is er een grote crew werkzaam. Van huismoeder tot maatschappelijk werkster, van poortwacht tot tuinman, van onderhoudsmedewerker tot administratief personeel. De afgelopen jaren wordt veel tijd besteed aan een individuele aanpak. Voor ieder kind wordt gekeken wat de beste aanpak is, voor zowel schoolkeuze, clubs (sport en spel) en omgangsvorm. De kinderen gaan naar privé scholen. Na de lagere school gaan ze naar een kostschool voor hun middelbare school. Naast het werk met de kinderen wordt er ook met de ouders/guardians gewerkt, om te kijken of het mogelijk is het kind te reintegreren. Na reintegratie worden de kinderen nog wel steeds gevolgd en geholpen met school gelden.

Meer info over dit project op: www.macheo.nl