Home > Projects > Stichting Benjamin Bali

Stichting Benjamin Bali

In 2008 is Stichting Benjamin Bali opgericht door stichting Benjamin Nederland. Zij zijn een zelfstandig opererende stichting met als hoofd sponsor Stichting Benjamin Nederland.  Het dagelijks bestuur bestaat uit 3 Indonesiërs . In de raad van bestuur zitteIMG_1660n zowel Nederlanders ,waarvan 1 uit het Nederlandse bestuur , als Indonesiërs. Zij zijn op enthousiaste wijze bezig met de kinderen en de projecten en proberen dit zoveel mogelijk in lijn met de gewoontes van het land te organiseren en de ook zakelijke kant te behartigen.

Door ons samenwerkingsverband zijn wij als stichting directer betrokken bij de projecten, is er een grote controle en kan er direct actie ondernomen worden bij problemen. Ook naar de lokale instantIMG_1664ies toe is het prettiger dat er een direct aanspreekpunt is. In Bali is er een fulltime project coordinator in dienst.

Daarnaast is er door Stichting Benjamin een medische bus aangeschaft die langs diverse weeshuizen en door achtergebleven gebieden rijdt om daar waar nodig medische

verzorging te geven. Ook worden er wat individuele kinderen gesponsord waaronder Dimas. Een autistische jongen die door zijn ouders te vondeling is gelegd.

De bestuursleden van Benjamin Bali bezoeken regelmatig de diverse projecten.