Home > Projects > Upendo

Upendo Children’s Home and Projects-Majengo-Kenia
Een kindertehuis wat officieel in november 2010 het levenslicht zag maar al in mei 2010 werden hier reeds de eerste kinderen opgevangen.
Het kindertehuis ligt bij het dorpje Majengo, ongeveer dertig kilometer van Mombasa en is een kleine  twee kilometer landinwaarts van de doorgaande weg naar Kilifi gelegen.
Momenteel worden hier 24 kinderen opgevangen. Dat is dan ook het maximum aantal kinderen voor Upendo. Stichting Benjaminis sinds november 2010 bij dit project betrokken door middel van sponsoring van een aantal kinderen.
Upendo is opgericht door de Nederlandse Marieke Clotcher en zij verblijft hier enkele maanden per jaar. Daarnaast heeft zij hulp van Nederlandse bestuursleden die ook af en toe het project bezoeken. Het management bestaat naast Marieke uit een Keniaanse operationeel manager die hierin goed begeleid wordt. De kinderen gaan naar een privé school en krijgen extra Engelse les. In 2013 is Upendo naast het kindertehuis ook een kleuterschool begonnen met 3 klassen , “Upendo Accademy”. In 2018 is ook begonnen met een lagere school welke door het Keniaans bestuur van Upendo wordt gerund.
Meer informatie over dit project op www.upendohome.org